2021.12.10. 11:05
Legutóbb a parancsnokság budapesti, Alkotás utcai toborzóirodájában zajlott egyeztetés a két alakulat között. A toborzók Havasi György őrnagytól és Németh Roland őrnagytól kapták meg a szakterület iránt érdeklődők tájékoztatásához szükséges információkat. Előadásaikban kitértek a választható repülőgéptípusok bemutatására és a feltölthető beosztásokhoz tartozó követelményrendszerre is.
Fontos például, hogy a jelentkező 18 és 40 év közötti legyen, kizárólag magyar állampolgársággal és bejelentett magyarországi lakóhellyel rendelkezzen. Elsősorban azok vannak előnyben, akiknek megvan a szükséges előképzettsége: egyetemet vagy főiskolát végzett repülő-mérnökök, üzemmérnökök és a szakközépiskolai végzettségű repülőgépszerelők és műszerészek. Keresik az autószerelőket, mezőgazdasági gépszerelőket, autóvillamossági vagy elektroműszerészeket, villanyszerelőket és fegyverműszerészeket is. Belőlük átképzéssel lehet katona, de már ez idő alatt is havi fizetést kapnak. Tisztek esetében kötelező a középfokú komplex angol nyelvvizsga, a leendő altisztek ezt az átképzés alatt is megszerezhetik.
Aki fizikálisan és mentálisan alkalmas a katonai szolgálatra, vállalja a legalább öt évre szóló szerződést és megfelel a nemzetbiztonsági feltételeknek, először alapkiképzésen, majd további három hónapos felkészítésen vesz részt. Akinek van megfelelő előképzettsége, ezt követően megkezdi a típustanfolyamot a Falcon-7X-re, az Airbus-A319-re, a jelenleg beszerzés alatt álló KC-390-re vagy a JAS-39 Gripenre. A Falconra Franciaországban, a Gripenre Svédországban, a KC-390-re pedig Brazíliában vagy Portugáliában képzik a szakembereket. Akik nem rendelkeznek szakirányú végzettséggel, az átképzést követően mehetnek típustanfolyamra.
Miért éri meg repülő-műszaki katonának lenni? Azon túl, hogy kihívásokkal teli, változatos területről van szó, a szakemberekre anyagi és társadalmi megbecsültség vár. Az alapilletményen felül nyelvpótlék, repülő-műszaki pótlék, veszélyességi pótlék és típuspótlék is megilleti a katonákat, akik a külföldi képzések alatt napidíjra is jogosultak.
Aki szívesen csatlakozna a Magyar Légierőhöz az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis állományát erősítve, a megyei toborzóirodákban vagy a megújult Irány a Sereg! oldalon jelentkezhet.
Szöveg: Márton Boglárka hadnagy
Fotó: szerző felvételei és honvedelem.hu